Hoppa till innehåll

Fritidssektionen

Simskola

Sedan 1951 har Föreningen Mollösund bedrivit simskola i Kattevik varje sommar under juli. Här kan barnen lära sig simma på förmiddagen och ta simmärken under eftermiddagen. Vi har duktiga, legitimerade simlärare på plats hela dagen. För senaste nytt, se också Mollösunds simskola på Facebook.

träning, gympa, yoga i Mollösund under sommaren

Gymnastik & Yoga

Föreningen Mollösund anordnar varje sommar gymnastik och yoga på Ångbåtsbryggan, ibland på fotbollsplanen. Minst två gånger i veckan, ofta mer. Ibland är det vädret som styr. Deltagarna betalar en mindre avgift per gång, en intäkt som går oavkortat till Föreningen Mollösund då ledarna arbetar helt ideellt. Mer detaljerad info om gympan och yogan hittar du via Facebook gruppen Sommarträning Mollösund 2024

Våra Badplatser

Mollösunds badplatser – Kattevik, Tornevik och Gallebergsudden utnyttjas flitigt från tidig sommar till sen höst. Både Kattevik och Tornevik har grunda bad med sandbotten passande för de små. Föreningen Mollösund sköter drift och underhåll av badplatserna och får ett litet årligt bidrag från kommunen, efter ansökan kan vi också få viss ersättning för större reparationer och ombyggnader. Kommunen gör varje år en säkerhetskontroll av Kattevik då man undersöker bottnar, bryggor, hopptorn och säkerhetsutrustning. Allt övrigt arbete sker med ideella krafter.